Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 19

Als we opstaan ga ik meestal als laatste naar het sanitair gebouw, vanmorgen dus ook. De rest van ons gezelschap bevindt zich daar al. Kom ik daar aan zit de deur op slot, ik begrijp er niets van, want de rest is wel binnen zover ik weet. Loop om het gebouw heen, misschien is er en andere deur. Niet dus. Nu moet ik behalve douchen ook nog een bruine trui breien wat echt niet kan wachten.

Dan hoor ik gepraat binnen en moet Anneke aan een jonge man vragen om haar naar buiten te laten. Blijkt die gozer tussen 6:00 en 8:00 uur ‘s morgens de toiletten en douches schoon te maken, vreemde tijd naar mijn mening. Heeft waarschijnlijk te maken met dat dit een resort is met veel vaste gasten die laat opstaan. Gelukkig mocht ik toch naar binnen na enig aandringen.

Als ik klaar ben en weer buiten kom blijkt het te regenen. Jammer want ook vandaag is weer een mooie route en het is zwaar bewolkt.

We rijden vandaag maar zo’n 130 km naar Banff. Onderweg maken we nog een wandeling naar de zgn Painted Pots. Hier kom je via een boswandeling van 2 km over een behoorlijk modderig pad waar overal planken en balken liggen om de vele modderpoelen te kunnen overbruggen. We zijn erg benieuwd wat we te zien gaan krijgen na dit avontuur. Onze schoenen zitten dan ook behoorlijk onder de modder. Als we dan aankomen bij deze Painted Pots blijken het niet meer dan 2 modderige bruine plassen te zijn die wij in Nederland in een slechte zomer dagelijks thuis voor de deur had liggen totdat de gemeente eindelijk de boomwortels uit de riolering had gehaald.

Hierna wilden we Marble Canyon bezoeken, helaas bleek deze niet bereikbaar en afgesloten vanwege wegwerkzaamheden.

Daarna maar door naar Banff in Alberta een van de populairste toeristische steden van Canada. Anneke en Alie willen hier graag winkelen omdat we tijdens onze motortour hier alleen door het centrum heen gereden zijn.

Ze hebben hier Speciale gratis RV parkeerplaatsen, prima geregeld dus. Er staan dan ook ongelooflijk veel campers geparkeerd. Als die vanavond allemaal nog een plaatsje moeten vinden dan vrees ik het ergste voorons want we hebben niets gereserveerd. We lopen naar het centrum en zien vele winkels zoals die in iedere stad zijn. Wat mij wel opvalt is de winkel met een opvallend naam die waarschijnlijk niet door een Canadees met Nederlnds roots is bedacht. Zie foto’s.

Anneke heeft hier ook via internet een bakker gevonden waar ze graag heen wil als dochter van een bakker. Als we deze gevonden hebben, nuttigen we hier meteen de lunch. Soep met een gegrilde sandwich. Ik neem er een glas koude melk bij, daar doen ze hier dan ijsblokjes bij in en niet een of twee maar het halve glas. Hierdoor was de half volle melk in een klap gereduceerd tot water met een wolkje melk.

Na dit (hoogtepunt ) nog even boodschappen doen want de proviand is alweer op. Nu moeten we echter alles naar de camper sjouwenwant met de RV kunnen en mogen we hier niet parkeren.

We krijgen bij de kassa wel een bonnetje wat recht geeft op 4 dollar cent korting per liter benzine bij de Shell.

Dus ff de Garmin op Shell ingesteld en maar weer tanken, inmiddels hebben we al zo’n 1744 liter verstookt. Dit is overigens de zuinigste camper van onze zes camperreizen. Hij verbruikt gemiddeld 1 liter op 3,8 km die vorigen zaten allemaal op zo’n 1 liter op 3,4 km. Die Amerikanen zijn dus toch wel met het milieu bezig, behalve die vent die gistermorgen zijn 8 cil Jeep bij het toiletgebouw stationair liet draaien tijdens het sch..ten nadat hij er eerst naar toe was gereden natuurlijk.

Hierna besluiten we een camping op te zoeken want de voorgenomen extra rit over de Icefield Parkway hebben we toch geen tijd meer voor na het uitgebreide shopping bezoek en we zijn bang dat we dan bij Lake louis geen campingplaats meer vinden. Dus gaan we op zeker en besluiten in Banff een camping te nemen.

Als we daar aankomen staan de campers 2 rijen dik opgesteld voor de ingang, oei we waren hier al een beetje bang voor gezien de vele campers op de Parkeerplaats in de stad. We sluiten aan in de rij, als we dan na zo’n 20 minuten bij de ingang zijn, krijgen we te horen dat de camping vol is. We kunnen wel een plaats op hun parkeerplaats krijgen zonder enige aansluiting op stroom.

Ik vertel de man dat dit een groot probleem is omdat ik een breathing machine heb die 110 volt nodig heeft. Er wordt overlegd en plots is er dan wel een plaatsje voor ons vrij.

We hebben een gigantisch grote plek met volgens de man bij de ingang het mooiste uitzicht. Deze camping is ongelooflijk groot met honderden plaatsen en die plaatsen zijn zo ruim dat er nog wel 4x zoveel campers bij kunnen. Zie foto’s.

Het koken werd vanavond weer verzorgd door Berrie met hulp van Alie. Het smaakte voortreffelijk, iets met kerrie, boontjes, paprika, uien en rijst. En wat ik dan zoal doe, helemaal niets behalve me de krampen typen aan dit verhaal.

Zo dit was weer het beknopte verslag van dag 19

Kees en Wilma

Een geweldige ervaring erbij. En je breathing machine, ach “eluk nadeel hep sun voordeel” toch. We verheugen ons op hoofdstuk 20, uiteraard inclusief mooie foto’s.

Paul Lentjes

Toch al twee keer mazzel gehad ondanks dat je Lentjes heet. De bruine trui die op tijd kon worden gekleid en de breather de dit keer de redding was voor een plaats. Soms zit het mee (heel) soms zit het mee.

Tineke en Rob,

wat een heerlijke reis ,jullie maken ook zoveel mee,we genieten .