Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 23

Vandaag echt aan de laatste rit begonnen naar Vancouver.

Het is alweer zeer slecht weer helaas, jammer want we kunnen nu niet zien hoe mooi het hier naar alle waarschijnlijkheid is.

We staan 3 nachten op een camping in Burnaby wat bij Vancouver hoort.

Wat ons dan rest is Vancouver bezoeken, de camper van buiten en van binnen schoonmaken, de koffers pakken en de camper vrijdag inleveren.

Het apparaat heeft ons zonder noemenswaardige problemen, behalve kortstondig met een van de twee slide outs geen problemen opgeleverd.

Mag ook niet met zo’n ding van slechts 4 maanden oud en pas 9324 km op de teller. Hij staat nu op 16564 km, dus reken maar uit hoeveel we gereden hebben. Ik heb het geloof ik al eerder benoemd dat hij wel een slokje lust. 1L op 3,77Km.

Je zou er camper schaamte van kunnen krijgen. Maar gelukkig behoren wij niet tot de categorie milieudrammers . We hebben deze vakantie nl alweer heel goed kunnen ervaren hoe nutteloos het, mondiaal gezien, is hoe de Nederlandse klimaatdrammers ons alles door de strot duwen.

Onderweg zijn we ook nog even langs een praktijk van een chiropractor. Kees Halverhout geheten, gereden Anneke had dit vermoedelijk verre familielid op internet gevonden. Heel stoer is ze in de praktijk gaan vragen of hij aanwezig was. Helaas was dit niet het geval.

Daarna dus maar weer verder en hebben we ons eerst aangemeld bij de camping, om de tijd aan ons zelf te hebben, want de dames wilde nog graag naar een kleding outlet welke een zuster outlet van die in Roermond is.

Als we daar aankomen regent het nog steeds en helaas is deze outlet niet overdekt, dus in de stromende regen gaan we gezellig winkelen.

We scoren toch nog wat spullen en houden het daarna al snel voor gezien. Als we terugrijden naar de camping wat zo’n 25 km is, is de spits intussen begonnen en rijden we me het gevaarte over relatief smalle rijstroken door de stad, het is echt uitkijken met het drukke verkeer, ook moet je vaak van rijstrook wisselen door allerlei voor ons onlogische redenen. En dat is toch een dingetje hoor, want het apparaat heeft een ongelooflijke dode hoek, alhoewel de speciale spiegel’s daar wel bij helpen zodra je aan het vertekende beeld gewend bent geraakt. En gezegd mag worden dat de Canadezen zeer beleefde en geduldige verkeersdeelnemers zijn.

Als we dan eindelijk op de camping aankomen gaan we eerst de camper wassen bij de speciale camper-wasplaats, dan hebben we dat maar gehad, en hij is al lekker geweekt door de regen.

De komende dagen maar eens bedenken wat we nog kunnen gaan doen, in ieder geval een buskaart kopen.

Paul Lentjes

Vancouver Iemand, whalewatching? Of is dit te ver?

Paul Lentjes

Iemand moet Island zijn ?

Paul Brouwer

Veel plezier nog die laatste dagen.

Kees en Wilma

Nog hele fijne laatste vakantiedagen. En nu toch wel met echte actiefoto’s. Foto’s dag 23 vielen ons tegen.

Gert H

Hans 7240 km geeft 1920 liter ?

Hans Ll

Gert H. Bedankt voor jouw analyse. Ik wist dat je het kon?

Hans L

Paul Lentjes, Geen Vancouver Islamd dit keer. En whalewatching slaan we ook over. Vroeger aten die beesten plankton, tegenwoordig echter kaviaar vermoedelijk. Want $375 pp voor een tochtje zonder garantie vinden we toch wat te gek

Marjo Arts

Jullie hebben weer een mooie reis achter de rug. Wij hebben genoten van de leuke verhalen.

Groetjes en tot ergens in den lande waarschijnlijk dan met de Wing !

Rene Z te B

Nog even en dan is de reis voorbij.
En weer geen beer gezien.