Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 21

Vandaag een kort ritje van zo’n 250 km voor de boeg door 2 nationale parken, nl Yoho NP en Glacier NP deze laatste niet te verwarren met zijn Amerikaanse naamgenoot waar we een aantal dagen geleden naar toe wilden en niet met de bus mee konden. We hebben vandaag ook een aantal wandelingen gepland.

Helaas regent het, weliswaar niet erg hard,maar een regen jasje is wel noodzakelijk.

Als we de Rogerspass overrijden en bij het info centrum stoppen voor koffie, blijken ze hier geen koffie te verkopen.

Ook zien we dat de trails die hier starten zijn afgesloten vanwege grizzly beren gevaar.

Daar hadden wij niet echt op gerekend, ook wel logisch aangezien wij ook nooit beren zien.

Daarom en vanwege het slechte weer besluiten we om de geplande wandelingen maar te schrappen uit ons programma. Als we verder rijden zien we een aanduiding van zgn Boardwalks dit zijn houten aangelegde wandelpaden, die zijn slechts een paar honderd meter lang, dus dat durven we wel aan zonder berenspray. We hebben er twee gelopen en dit was verrassend mooi, we liepen door een soort oer regenwoud met hele oude Red Cedar bomen. De bodem was hier bedekt met vele plantensoorten waar onder varens, ook dacht ik kloottefonias gezien te hebben .

Nergens onderweg dus koffie te krijgen, dus hebben we voor het eerst onderweg zelf maar koffie gezet op de ouderwetse manier door opschenken van kokend water uit de fluitketel op het filter, want het koffiezetapparaat heeft uiteraard 110v nodig. Uiteraard hebben we ook wel een aggregaat aan boord die we kunnen opstarten hiervoor, echter is dit een slecht plan aangezien we op het moment dat we dat ding starten en de uren teller dus gaat lopen wij $100 moeten aftikken bij de verhuurder.

Vinden we toch wat overdreven voor 4 koppen koffie. Als we in Revelstoke zijn bezoeken we het centrum i.p.v. De Meadows in the Sky Parkway waar je nu vanwege de vele laaghangende bewolking toch niets ziet. Er staan weer een groot aantal geparkeerde campers op speciale plekken langs de weg, wij kunnen er nog net tussen fileparkeren met ons 33’ campertje,uiteraard met aanwijzingen van Berrie. Want zomaar achteruit rijden is echt vragen om problemen.

Het centrum is echter geen fluit aan, het enige restaurant wat we zien is een Pizzeria. Pizza is een van mijn favoriete gerechten, dus gebruiken we hier de lunch.

Daarna nog een half uurtje naar de camping in Sicamouse, als we daar aankomen is de eerste vraag of ze hier Wifi hebben, want we zitten al 2 dagen met zijn vieren beperkt te internetten via de telcard, waarvan de 8Gb nu toch wel snel afneemt, zeker door dit soort ellenlange onzin verhalen en foto’s. Want zoals jullie zien weet ik zelfs van een dag waar niets te beleven viel een lang verhaal te maken.

De vrouw deelt ons mee dat als je in de Rocky Mountains wilt zijn je wss nergens Wifi zult vinden.

Ze verwijst ons echter door naar een camping in Salmon Arm waar ze wel Wifi hebben. Dus wij weer een half uur verder.

En idd hier hebben we wel, maar niet al te best Wifi.

Maar wees gerust, gelukkig kon dit ongelooflijk spannende verhaal toch weer worden geüpload.

Nog 2 dagen dan zijn we bij ons einddoel Vancouver, het weer blijft deze laatste dagen niet best als we de weer voorspellingen moeten geloven.

Maar wie weet valt het mee.

willem jannie

Zeg rood kapje waar ga je heen zo alleen in het bos?En heb de bozewolf al gezien En op de boom stam zijn volgens mij elfenbankjes?? weet het niet zeker maar ziet er prachtig uit en mooie verhalen weer groetjes en nog veel plezier de laatste dagen en minder regen

Hans en Jacqueline

Weer leuk om te lezen jammer van het weer maar morgen misschien beter maar toch nog maar genieten de laatste dagen Gr

Rene Z te B

Wat is er gebeurd, wat is er gebeurd?????????

Op dag 20 is de camper 32 inch en op dag 21 is hij al 33 inch?
Ergens achter blijven haken?

Hans L

Je bent erg wakker Rene Z re B ? maar toch nog niet wakker genoeg. ?
Want als hij 32 of 33 Inch zou zijn, dan zou dat betekenen dat we de hele reis rechtop zouden hebben meten staan.
Eigenlijk weten we zelf niet eens of hij 32’ of 33’ is maar zeker is wel dat hij geen 32” of 33” is. ?

Paul Brouwer

Weer een mooi verhaal. Alleen jammer van de regen. (Maar dat is toch Hollands)

Paul Lentjes

Eindsprint in zicht? Vancouver, daar nog mooie dingen gepland?
Whalewatching of zo???
We blijven jullie volgen ook tijdens slecht weer?

Cor R

En? Nog beren gezien?