Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 24

Het weer is gelukkig weer opgeknapt.

Vandaag met de stadsmetro naar de halte Waterfront in het centrum van Vancouver gereden, een rit van toch nog wel 3 kwartier. We moesten ook nog een keer overstappen omdat we in de verkeerde metro waren gestapt, gelukkig was Anneke wakker en konden we op station een er al uit en nog op de juiste lijn overstappen want die stopte hier ook.

Het centrum van Vancouver is eigenlijk een stad als vele anderen, druk, veel hoogbouw, maar er is ook een oudstukje binnenstad Gastown genaamd. Hier staat ook de beroemde stoomklok die ieder half uur stoom afblaast waarbij ik de begintonen van Vader Jacob meende te herkennen.

Ook lopen we op een gegeven moment door een straat waar het krioelt van de zwervers met al of niet een verslaving, we voelen ons hier niet echt veilig en zijn blij als we er weer weg zijn.

Hierna komen we in Chinatown terecht, alhoewel het lijkt of het westen van Canada helemaal al is overgenomen door de Chinezen. In de meeste winkels is het personeel Chinees en ook veel borden met aanduidingen zijn in het Chinees.

Op een gegeven moment zien we een muur met een opschrift dat hier een Chinees park achter ligt. Dit levert ons een verrassend mooi bezoek aan een Chinese tuin op cpl met Koikarpers en een paar Terracotta soldaten.

Nadat de dames weer gewinkeld hebben zijn we met de veerboot op hetzelfde dagkaartje van de metro naar de overkant van de baai gevaren naar de wijk Lonsdale, hier hebben Berrie en ik een paar niet zo lekkere speciale biertjes op een terras genuttigd

, terwijl de dames alweer aan net winkelen waren.

Hierna weer terug met de booten bij The Old Spaghetti Factory wezen eten. Lekker hoor en de soep vooraf en he ijs als toetje bleek bij het menu inbegrepen te zijn

We hebben overigens het plan ook gehad om een excursie Whale watching te boeken. Maar dit ging ons budget toch wat te boven, $340 PP vonden we iets te gortig.

Hierna nog even op zoek gegaan naar een liquor store omdat we geen bier meer in de camper hebben voor de laatste 2 avonden. Lastig hoor dat je bier niet in een normale supermarkt kunt kopen in Canada.

Hierna weer de metro terug genomen naar de eindhalte en daarna nog een kwartier lopen. Over lopen gesproken, vandaag hebben we volgens mijn Apple Watch toch 13,8 km gelopen en daarbij 18352 stappen gezet. Ik ben erg benieuwd of mijn analytische collega’s nog even gaan uitrekenen hoe groot de stappen zijn die ik heb gezet?

Gisteren geen foto’s gemaakt vandaag wel weer een paar.

Henny.d

Hans, hoe speciaal waren die biertjes en vooral hoeveel? ?

Hierna weer terug met de boor
/excursie Wahlwatching

Hans Lentjes

Henny D, Kun je jouw tijd niet beter besteden aan die eval verslagen, om die te corrigeren ?

Rene Z te B

13,8 km gelopen en daarbij 18352 stappen gezet.
Hoe groot de stappen dan zijn?
Dat ligt aan het gewicht aan bier wat jullie op de terugweg hebben mee gesjouwd.

Gert H

Dat is dus ca 75 cm per stap.
De gemiddelde paslengte is voor een volwassen man is 70 cm.
Dus een score boven het gemiddelde!?