Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 15

Deze ochtend zullen we dus gebeld gaan worden rond 9:00 uur door Canadream onze camper verhuurder en zullen we de oplossing horen die ze bedacht hebben voor onze camper problemen.

Ik heb er echter geen enkel vertrouwen in dat dit gaat gebeuren, ik heb nl zeer slechte ervaringen met dit soort beloftes door sch..t Ziggo en sch..t Eneco.

Om half tien bel ik dus inderdaad zelf maar, krijg natuurlijk weer een andere dame aan de lijn dan gisteren, die nergens van blijkt te weten lijkt het. Ze gaat het even navragen, ach ja deze gesprekken kosten toch al bijna niets met mijn Nederlandse iPhone. Want onze speciaal voor dit soort problemen gekochte Canadese telcard met belofte van USA gebruik werkt niet in de USA zoals jullie al eerder konden lezen.

Ze komt met de oplossing dat wij in de toiletruimte een zwart kastje moeten vinden waar we de hele handel mee kinnen resetten. Wij met zijn vieren een voor een zoeken waar dit kastje zich bevindt, is niet te vinden dus.

Dan stelt ze voor mij foto’s van de toiletruimte te sturen met het kastje en de handleiding hoe te handelen.

Ze denkt dat we achterlijk zijn denk ik . Ook weet ik echter al dat resetten niet zal helpen omdat het duidelijk een mechanisch probleem is.

Als het mailtje geen oplossing biedt moeten we terug bellen.

Na een half uur nog geen mail, dus maar weer bellen waar die blijft , maar natuurlijk weer iemand anders aan de lijn, gloeiende gloeiende weer de hele handel uitleggen, ik laat het naar een ander mailadres sturen. Dit lukt wel.

Als ik de foto’s open blijken die van een hele andere toiletruimte te zijn dus ook verkeerde camper. Dus maar weer bellen, weer iemand anders aan de lijn, ik doe mijn best om in het Engels mijn minst vriendelijke communicatie methode te hanteren.

Ik vertel de (dit keer) man meteen dat deze reset oplossing sowieso niet gaat werken. Hij belooft alweer om een oplossing, monteur, garage, te zoeken in West Yellowstone en zal mij zo snel mogelijk terugbellen belooft hij, ik vraag hem wat dat betekent, dat blijft ook weer vaag.

Na weer een uur wachten bel ik weer,

Ik krijg als antwoord dat ze het probleem vandaag niet kunnen oplossen en dat ze op onze route een reparateur gaan zoeken de komende 2 dagen, mijn Engelse scheld vocabulaire wordt steeds beter. Ik vertel ze dat wij niet in de kasten kunnen omdat het kl..tte ding niet uitschuift en de kastdeuren nu tegen ons bed aan staan. En over de defecte magnetron heeft al helemaal niemand het meer.

Inmiddels is het half twee in de middag en zijn onze plannen voor het 2e bezoek aan Yellowstone aardig verstierd. Het geplande rondje door het park is toch zo’n 280 km lang en dat gaat niet lukken in een middag met de vele geplande stops en een max snelheid van 45 Miles/U

We besluiten er toch maar het beste van te maken.

De middag verloopt verder prima het weer is goed opgeknapt, veel zon maar wel koud hoor, slechts 12C en ‘s nachts vriest het hier, is ook niet gek op 2300 meter hoogte.

We hopen nu eindelijk eens een echte beer te gaan zien want na al die denkbeeldige beren op de weg zijn we daar wel aan toe. Maar behalve weer veel Bizons, herten, eekhoorntjes etc, zien we verder geen wild.

Zoals gisteren ook al gemeld is het vreselijk druk in het park, alle parkeerplaatsen zijn vol en hier en daar staan zelfs files. Hadden we niet verwacht zo aan het eind van het seizoen.

Om 19:30 uur zijn we weer terug op de camping en moet die verrekte slide out weer worden uitgeschoven. Lukt dus weer niet, samen met Berrie die met zijn voeten en met al zijn kracht het ding meehelpt te schuiven. Dan stukje naar buiten, weer een kleiner stukje terug en weer naar buiten enz,enz. Uiteindelijk is hij helemaal uitgeschoven. Nu maar hopen dat hij morgen ook weer naar binnen gaat.

Na dit debacle zijn we rond 20:00 uur naar het dorp gelopen om een restaurant te zoeken, deze blijken allemaal vol te zijn, niet zo gek als het in het park zo druk is.

Uiteindelijk vinden we een restaurant waar Alie en ik ooit al eens met mijn broer Paul en schoonzus Mechtild hebben gegeten. Na deze heerlijke maaltijd wordt de rekening als verrassing betaald door Berrie en Anneke nog vanwege Berrie zijn verjaardag . Dank hiervoor.

Ik besef dat ik vandaag voor het eerst deze vakantie geen dollarcent heb uitgegeven, behalve dan de naar schatting €100 telefoonkosten. Ik kan me nu al verheugen op de discussie bij inlevering van de camper hierover.


Zo na dit jankverhaal zou ik zeggen tot morgen.


Reacties

Reacties

Hans en Jacqueline

Jonge wat een verhaal ,wat een pech ,veel succes met het oplossen maar toch nog fijne vakantie Groetjes

Rene Z te B

Jankverhaal? Lijkt me een goed verhaal voor een komische soap.

En vanaf dag 14 lijkt het of de foto's korreliger worden. Verkleinde foto's zodat ze sneller geupload worden?

Cor R

Oh, oh, oh. Dit klinkt zo herkenbaar. Hulp en service in t Buitenland is shit. En de tijd en ergernis die ermee gemoeid is om iets voor elkaar te krijgen.
Laat jullie niet kisten. ?

Maja

Hans,...... relax! Vakantie....
Take it easy.....take a sisi?

Tis inderdaad Kl....

Maja

Wel prachtige foto’s

Paul Brouwer

Wat een verhaal. Wel leuk voor ons om te lezen.
Zo ken ik je weer.

Paul Lentjes

Broer, zo ken ik je weer?
Je hebt toch hopelijk wel de hele saladbar leeggegeten?
Waar voor je geld....
Ik ben wel fu..ing nieuwsgierig welke scheldwoorden je allemaal gebruikt hebt @#%&#@!!

Hans

Rene Z te B, dat van die foto’s is juist.
Ik had de keuze, geen foto’s of deze lage resolutie foto’s. Het internet is hier ongelooflijk slecht.
De originele foto’s lukt sowieso niet, die zijn meer dan 8 Mb per stuk, dus stuur ik ze per mail eerst naar mijzelf als 32 Kb bestandje en pas daarna kan ik ze publiceren.
Ik heb nl nog geen oplossing om foto’s op mijn iPad direct te verkleinen, via de mail gaat dit echter wel.

Gert H

.......achteraf valt ziggo wel mee...

Henny

Heerlijk verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!