Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 14

Gisteren beloofd alleen nog het ochtendritueel te benoemen als er zich iets bijzonders voordoet.

Laat dat nu direct op de eerste dag van deze nieuwe regel zich voordoen.

Want Berrie is vandaag jarig en maar liefst 67 jaar geworden, je zou het niet zeggen, zegt hij zelf.

De man bij de parkeer entree bij Mnt Rushmore dacht er 2 dagen geleden duidelijk anders over.

Tijdens het ontbijt hebben we niet voor hem gezongen, Berrie is nl niet zo’n muziek liefhebber. Lucky we.

Na het ontbijt kreeg hij een aantal cadeaus van Anneke. Welke daar kan ik vanwege privacy overwegingen hier niet over uitweiden. Van ons kreeg hij behalve een hand helemaal niets, omdat hij behalve de groeten nooit iets van ons krijgt.

Onderweg werden wij door de jarige job getrakteerd op koffie met gebak. Dit liep echter wat anders dan verwacht,het gebak kregen we pas nadat we de koffie al lang en breed op hadden, ik vroeg aan de Aziatisch uitziende serveerster of dit Amerikaans gebruik was. Zij bevestigde dit, onze Amerikaanse buren ontkrachtten dit echter direct weer. Maar goed het was erg lekker.

De route naar Yellowstone Nat Park is erg mooi, het is niet geheel droog vandaag regelmatig valt er wat lichte regen. We zien kuddes met Bizons, roedels Herten (Elks) en zoals verwacht weer geen beren.

Ook bezoeken we een aantal van de vele geisers die hier in het park zijn, eigenlijk is Yellowstone een enorme vulkaan en rijd je door de krater. Het borrelt, spuit, stoomt en rookt en stinkt naar zwavel dat het een lieve lust is.

Een van de bekendste na Old Faithfull is Steamboat Geiser, duidelijk is waar deze naam vandaan komt het ding sist als een stoomboot alleen fluiten deed hij niet. Hier ligt ook Norris Geiser dit ding spuit onregelmatig gigantische hoeveelheid heet water met mineralen etc. heel hoog de lucht in wat dan in de weide omgeving weer neer komt. Je wordt er dan ook met borden voor gewaarschuwd dat het de lak en het glas van je auto kan aantasten. Op de Parkeerplaats staan dan ook diverse auto’s afgedekt met hoezen, vermoedelijk van de medewerkers die hier werken. Wij hebben het geluk dit niet te hoeven meemaken. Alhoewel het ons ook wel spektakel leek.

Maar hoe leg je het de camperverhuurder uit, als je een witte camper meekrijgt en een aluminium kleurige weer inlevert.

Het is overigens erg druk in het park, voor mij inmiddels de 4e keer hier,maar heb het nog nooit zo druk meegemaakt.

Als we dan rond 17:00 uur bij onze gereserveerde camping aankomen in West Yellowstone, is het maar goed dat we gereserveerd hebben want hij is vol.

Als we de slideouts weer willen uitschuiven weigert wederom dezelfde als gisteren mee te werken. Duwen helpt nu ook niet echt meer. We besluiten de verhuurder in te seinen en om hulp te vragen. Morgen wordt er een reparateur ingeschakeld, mogelijk komt hij naar ons of moeten wij naar hem. Dit zal ons 2e geplande bezoek aan het park mogelijk in gevaar brengen. Want we zijn hier 2 nachten.

Overigens is de lichte regen overgegaan in harde buien waardoor ons geplande etentje in het stadje ter ere van Berrie zijn verjaardag ook geen doorgang kan vinden.

Dus koken de dames na ook voor het eerst de was gedaan te hebben zelf. Ook niets mis mee.

Ohja de foto’s houden jullie te goed aangezien het Wifi gebeuren hier belachelijk traag is.

Paul Lentjes

Allereerst Berrie van harte gefeliciteerd.
Hopelijk valt de reparatie mee en kost het je geen dag yellowstone?

Maja

Berrie gefeliciteerd!!!!!?????
Yellowstone...... mooi.
Mooie ervaringen weer en erg leuk om je verhalen weer te lezen Hans!
T blijft lachen met jou.....?

Rene Z te B

Bij dag 13 reeds gedaan, maar bij deze nog een keer: Berry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Peter

Berry hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van vandaag

Lisa

Gefeliciteerd voor berrie en jullie natuurlijk ook. Veel plezier nog ziet. Maar zoals ik het lees moet dat wel lukken!
Xx

Paul Brouwer

Berry van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Hans en Jacqueline

Berry Hartelijk Gefeliciteerd ook voor Anneke en nog een fijne vakantie met Hans en Alie

Kees en Wilma

Ondanks de lage resolutie mooie foto’s. En natuurlijk weer een geweldig verslag.

Greet Palm (collega Anneke)

Allereerst Berrie en Anneke nog gefeliciteerd. Vandaag de verhalen en foto's achter elkaar gelezen en bekeken. Erg leuk :-). Een mooie reis met een mooie grote camper. Jullie genieten zo te lezen en aan de foto's te zien. Lijkt me heerlijk. Veel plezier nog en geniet ervan.

Gemma

Berrie, nog van harte gefelicipaard! ;-) Voor allemaal nog een fijne vakantie en veel plezier!

Grt,
Gemma

Corriene Jansen (Ossendael) je weet wel Berrie van de Bio manege.

Lieve Berrie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat jullie lekker koffie met taart hebben gegeten.