Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 4

Bedankt voor jullie vele leuke reacties op onze belevenissen. Ik had het al eerder gevraagd willen jullie bij je voornaam minimaal ook de eerste letter van je achternaam zetten. Ik ken nl meerdere Corren, Corienes, Paulen Henny’s etc. Het is nl ook leuk om te weten wie het geschreven heeft.

Overigens is het uploaden van foto’s een dingetje hoor, internet is vaak te traag hiervoor

Zo dat waren de dienstmededelingen, terug naar de waan van de dag.

Na alweer een goede nachtrust en een voortreffelijk ontbijt weer afscheid genomen van neef nr3 Ben en zijn vrouw Cathie. We hebben het familie weerzien als bijzonder leuk ervaren en voelde ons erg welkom.

Zoals gisteren al vermeld gaan we vandaag een van de wonderen van Canada bezoeken de Niagara watervallen.

Dit is een rit van zo’n 125 km totaal naar onze gereserveerde camping aan Lake Ontario.

Al snel gaat het mis en rijden we verkeerd. Kan eigenlijk helemaal niet met een Garmin GPS. Maar in de handleiding staat dat je wel op moet letten om niet verkeerd te rijden.

Onze ongeplande route loopt nu langs de oevers van Lake Erie, ook helemaal niet verkeerd...

Maar goed na zo’n geschatte 20 km om rijden komen we uiteindelijk toch aan op de Niagara parkway een mooie weg langs de Niagara river. Hier staan veel kolossale miljoenen dollars kostende huizen met uitzicht over de rivier en op de USA, want deze rivier vormt de grens hiermee.

Als we dan uiteindelijk bij de Falls aankomen blijkt er sinds onze laatste keer hier, inmiddels 22 jaar geleden, ongelooflijk veel veranderd en bijgebouwd te zijn. We zoeken een, je kunt wel zeggen Parkeerplein , voor ons campertje van ruim 10 meter lang. Dat blijkt nog een hele opgave. Nergens zien we dan ook andere campers, laat staan parkeerplaatsen hiervoor.

We vragen het aan een politieagente die het verkeer staat te regelen. Zij zegt, nee hoor hier in de stad kun je nergens parkeren met zo’n gevaarte. Maar Hansje zou Hansje niet zijn als hij hierover van te voren al niet had nagedacht. Ik heb niet voor niets de naam dat ik altijd beren op de weg zie. Behalve echt beren want die zie ik nl nooit.

Ik had daarom thuis al op Google Earth gezocht naar grote ruimten waar je mogelijk kon parkeren. En die had ik gevonden bij het Imax theater. Nu maar hopen dat we daar op mogen. Op weg daarheen zien we echter een andere parkeerplaats voor $15:00 dollar per dag. Voor we daarin rijden gaat Berrie eerst maar even vragen of we daar wel mogen staan want we nemen tenslotte minimaal 2 plaatsen in.

We stellen voor dubbeltarief te betalen, op zich al heel erg bijzonder voor ons . Maar de vent achter de kassa wil ons er niet bij hebben. En zegt dat we maar naar een KOA camping moeten, wat wij niet willen want we overnachten ergens anders.

Dus maar doorgereden naar mijn eigen optie bij de iMax

Op dit grote plein staan een aantal bussen en veel auto’s ook is er een kassa waar niemand inzit, dus er maar langs gereden en naast een touringcar geparkeerd, snel eruit want stel je voor dat er iemand komt en ons wegstuurt.

Wel moeten we een parkeerkaart in een automaat kopen voor slechts $10 per dag. Als Berrie dat wil doen krijgt hij een kaart van iemand die de P plaats verlaat. Das winst, kunnen we vanavond met een gerust hart een extra biertje nemen.

Het risico van wegslepen achten we ook niet erg groot met zo’n apparaat van bijna 7000kg

We lopen vanaf de P plaats naar de promenade bij de Falls waar je een prachtig zicht hebt hierop.

We eten wat bij een hamburger tent en lopen naar de aanlegplaats van de Maid of the Mist. Dit is een boot waar je mee tot onder de waterval vaart. Dit is een hele belevenis, je krijgt een plastic jas aan met capuchon, want je wordt anders z..knat. Foto’s maken is dan ook een hele opgave als je camera niet waterbestendig is.

Na dit natte avontuur rijden we de Niagara Parkway en veel wijngaarden, want dit is de wijnstreek van Ontario,verder af richting Niagara On the Lake. Waarna we via de QEW terug richting Toronto rijden waar we nu dus ergens halverwege op onze eerste camping staan.

Morgen een rit van ruim 300 km met o.a. een bezoek aan ons volgende familielid een nicht van Alie en haar man.

Tot morgen

Paul Lentjes

Hoi broer, even een kleine correctie m.b.t. de beren. In 2012 tijdens onze gezamenlijke reis zijn we wel degelijk een beer tegengekomen. Deze wilde de weg oversteken waar wij reden maar schrok zo danig dat er twee van Lentjes in de camper zaten dat hij maar direct rechtsomkeer maakte (zie https://famlentjes.reismee.nl/)?

Gert H

Wat een heerlijk verhaal weer! Genieten hoor.

Arianne

Anneke (en je andere reisgenoten) wat ontzettend leuk om je belevenissen zo te volgen. En wat een súpercamper zeg! Kan jij hier ook in rijden?? Geniet van jullie avonturen daar en we missen je nu al :-)
Groetjes van ons!

René Z te B

Weer een heel avontuur. En altijd weer een oplossing te vinden.

Cor R (van Roovers :) )

Echt lachen hoe dat er weer aan toe gaat. Ik kan me de onderlinge gesprekken over parkeerplaatsen, Garmin fouten etc goed voorstellen. Dat maakt t leuk.. Ga zo door vrienden.

Kees en Wilma

Mooie avonturen, sfeerfoto’s en fijne, warme familiebezoeken.

Anneke

Alleen Hans en Berrie rijden met dit grote gevaarte Arianne, en fijn om te horen dat jullie mij missen, nog 3 weken te gaan?

Willem en jannie

Prachtig die vatervallen en geniet van jullie reis groetjes?

Corriene Jansen (Ossendael) je weet wel Berrie van de Bio manege.

Het is nog een heel gedoe met zo'n camper op stap lijkt me. Jullie hebben je in ieder geval goed voorbereid. Veel plezier nog en een hartelijke groet aan iedereen!