Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 16

Vanmorgen ging de slide out soepel naar binnen, maar dat was altijd al zo.

Vandaag een rit van 480 km voor de boeg naar Missoula in Montana, een deel van deze route is Berrie en mij al bekend van onze motoreis, de American Rockies, die we in 2015 hebben begeleid, maar dan wel andersom.

Het wordt eentonig maar het is alweer een mooie route, we dalen langzaam af van 2300 meter naar zo’n 1200 meter. We zien al verse sneeuw op de bergen liggen welke vermoedelijk afgelopen nacht is gevallen.

We bezoeken het oude western stadje Virginia City, hier blijkt het seizoen echter al afgesloten te zijn, veel winkels hebben een briefje hangen dat ze volgend jaar op Memorial day pas weer open gaan . Ondanks dat is het toch leuk om hier wat rond te lopen en foto’s te maken.We hadden gehoopt de gebroeders Cartwright, Adam, Little Joe en Hoss nog tegen te komen, maar zelfs pa Cartwright was er niet. Dit alleen voor de wat ouderen onder ons

Als we aan de koffie zitten wordt ik gebeld door Canadream, als ik opneem krijg ik tot mijn verbazing een Nederlander aan de lijn, die Canadezen durfden of wilden mij niet meer spreken denk ik.

Deze behulpzame man beloofd ons, nadat wij hem onze route hebben uitgelegd een camperreparateur in te schakelen in Missoula en zal ons dan per mail laten weten hoe en wat.

We zijn benieuwd en wachten het af.

Naarmate de route vordert word het steeds een stukje warmer, heerlijk hoor dat ik mijn fleecevest weer uit kan trekken.


Als we in Missoula zijn rond 16:00 uur gaan we eerst naar de camping want we hebben niet gereserveerd vandaag, gelukkig is er nog voldoende plek op dit tijdstip, maar vanavond zal hij volledig bezet zijn verteld de dame ons. Hierna gaan we eerst weer boodschappen doen, hierbij wel goed nadenken wat we over drie dagen de grens met Canada mee over mogen nemen.

Berrie en ikzelf maken ons vooral druk over de biervoorraad voor de rest van onze reis, want behalve dat bier in Canada alleen in speciale winkels is te verkrijgen is het ook nog eens 2 x zo duur daar.


Als we dan op de camping mijn mail checken blijken we inderdaad bericht te hebben van Marc onze Nederlandse contactpersoon. Hij heeft een bedrijf gevonden waar we ons morgenvroeg om 9:00 uur kunnen melden, nu maar hopen dat het voor 12:00 uur gerepareerd kan worden, anders wordt ons doel van morgen Glacier Nat Park weer moeilijk te halen, wat op 280 km ligt en we hebben ook nog wat bezoekjes onderweg gepland.



Morgen verder, de spanning is te snijden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!