Met de camper van Toronto naar Vancouver

Dag 5

Vanmorgen voor het eerst ontbeten in ons mobiele huis.

Alles was aanwezig, Hollandse kaas (zelf meegebracht uit Nederland ) jus d’orange en uiteraard een eitje.

Aardappels hebben we maar niet meegenomen, maar wel sambal en natuurlijk de typisch Nederlandse kaasschaaf.

We stonden op een rustige camping. De bedoeling was om rond 8 uur weg te rijden maar dat werd uiteindelijk toch pas 9 uur. We waren bang om weer in de files terecht te komen aangezien we richting Torontoen Hamilton moesten, maar dat viel gelukkig mee. Ons eerste doel was de Walmart voor een telefoonkaart voor Canada. Om half tien waren we in dezelfde als waar we op dag 1 boodschappen hadden gedaan.

Dus op naar de elektronica afdeling. Helaas begon de telefoonkaart verkoper pas om 10 uur. Dus helaas voor Jan met die hele korte achternaam omgereden. Kost ons toch weer een half uur.

Hierna zijn we via de snelste route naar St Jacobs gereden, hier wonen veel Mennonieten. Deze mensen leven in de tijd van 1,5 eeuw terug.

We hopen dan ook om zwarte koetsjes met paard te gaan zien.

Uiteindelijk hebben we er toch 2 gezien. Hierna weer naar de Walmart voor de telefoonkaart.

Hierna voor de 2e keer wezen tanken.

Vanaf hier rijden we naar Drayton waar nicht Margaret met haar man Bob woont.

Het weerzien ook hier weer uiterst hartelijk en omdat we nog niet geluncht hebben wordt er direct Pizza besteld.

We kunnen helaas maar 2 uurtjes blijven aangezien we hierna nog 170 km moeten rijden. Als ik mijn mail check blijkt dat onze reservering voor vanavond niet is geaccordeerd aangezien de camping vol is. Het blijkt nl een lang weekend te zijn vanwege dat het a.s. maandag Labourday is. Het kost dan ook enige moeite om een andere camping te vinden waar nog wel plaats is.

Uiteindelijk lukt

t, we moeten hiervoor wel onze route aanpassen waardoor deze wat langer wordt en we moeten er voor 6 uur zijn anders wordt de plek aan een ander vergeven

Overigens heeft Berrie vandaag vanaf de tankstop voor het eerst het stuur overgenomen.

Morgen de eerste lange rit van ruim 600 km naar Sault St Mary.

Groetjes van ons 4 en ook nog bedankt voor jullie leuke reacties.

Ronald& Nanette.

Ziet er allemaal super uit. Bewaar de route maar voor ons. ??

Theo

Wat een mooie verhaal weer op te lezen. Ziet er allemaal schitterend uit.